پرتال شرکت برق منطقه‌ای مازندران

/ صفحات اصلی / پرسش های متداول

پرسش های متداول

1) متقاضیان شغل برای اشتغال در این شرکت و یا وزارت نیرو، باید چه اقداماتی انجام بدهند؟
الف- برای متقاضیان عادی شغل طی سه مرحله در طول سال آزمون متمرکز استخدامی وزارت نیرو برگزار می گردد. متقاضیان به آدرس ذیل رجوع و ثبت نام نمایند: www.azmoon-niroo.ir
ب- ایثارگران می توانند با مراجعه به امور ایثارگران محل سکونت و کسب مجوز از شرکت توانیر، از سهمیه مربوطه استفاده نمایند.

2) مراحل ثبت نام کار آموزی چگونه است؟
الف- ابتدا کار آموز در سایت کار آموزی به این آدرس ثبت نام نماید . آدرس: karamouz.irost.org
ب- تایید (ثبت نام) در سایت، توسط دانشگاه یا موسسه محل تحصیل دانشجو.
پ- در این مرحله دانشجو با در دست داشتن معرفی نامه از دانشگاه مربوطه و با ذکر بیمه دانشجوئی ، مدت کارآموزی و شروع کار آموزی، به شرکت برق منطقه ای مازندران – دفتر برنامه ریزی نیروی انسانی و آموزش، مراجعه ، تا به یکی از واحد هائی برای جذب کارآموز اعلام آمادگی نموده اند ، معرفی گردد.
ت- پس از اخذ معرفی نامه از دفترمذکور، ، مدارک مورد نیاز (دو قطعه عکس و یک برک فتوکپی شناسنامه )، جهت صدور کارت ورود و خروج ، به دفتر حراست تحویل داده می شود.

3) دوره مصرف چیست؟
فاصله زمانی دو قرائت متوالی وسایل اندازه گیری را دوره مصرف می نامند.

4) انرژی تحویلی چیست؟
مقدار انرژی برقی تحویل شده که توسط وسایل اندازه گیری قرائت می شود را انرژی تحویلی گویند.

5) پیک فصلی چیست و شامل چه ماههایی می شود؟
پیک فصل در مورد مشترکین صنعتی در ماههای تیر و شهریور ۱۵ درصد و در ماه مرداد ۳۰ درصد و در مورد مشترکین عمومی در ماههای تیرو مرداد و شهریور ۲۰ درصد به بهای برق مصرفی افزوده می شود .

6) زمان اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات صنایع را اعلام نمایند؟
از اول خردادماه لغایت پایان مردادماه می باشد و مشمول تخفیفات می گردند.

7) مشترک چگونه می تواند انشعاب موجود خود را حذف نماید؟
درصورتی که مشترک خواهان حذف انشعاب و جمع آوری آن باشد درخواست کتبی خود را به شرکت اعلام نموده که پس از بررسی براساس مقررات ارزش انشعاب موجود به نرخ روز محاسبه و حسب مورد ، بخشی یا تمام مابه التفاوت ارزش انشعاب بر اساس مقررات ، به مشترک پرداخت و نسبت به حذف اشتراک اقدام خواهد شد.

8) مشترک صنعتی چگونه می تواند قدرت قراردادی خود را بصورت موقت کاهش دهد؟
در صورتی که مشترکین صنعتی مایل به استفاده کمتری از قدرت خود به مدت معین (موقت) باشند می توانند درخواست کاهش قدرت موقت خود را کتبا با ذکر میزان کاهش قدرت و مدت آن به این شرکت اعلام می نمایند. این مشترکین می توانند حداکثر ۹ سال بصورت ۶ دوره ۵/۱ ساله درخواست کاهش قدرت موقت بنمایند .یادآور می گردد چنانچه مشترک پیش از پایان ۵/۱ سال از تاریخ کاهش موقت ، درخواست افزایش قدرت نماید یا بیش از قدرت کاهش یافته استفاده کرده باشد ، در این صورت صورتحسابهای صادره از زمان کاهش قدرت ، براساس قدرت قراردادی ( قدرت اولیه) اصلاح و مابه التفاوت آن از مشترک دریافت خواهد گردید.

9) مشترک چگونه می تواند انشعابهای موجود خود را ادغام نماید؟
در صورتی که مشترک دارای چند فقره انشعاب در یک محل بوده می تواند براساس مقررات نسبت به ادغام انشعابهای یاد شده و دریافت یک فقره انشعاب به میزان مجموع قدرت قراردادی انشعابهای موجود اقدام نماید . در این صورت ارزش انشعابهای موجود و انشعاب درخواستی نیز به نرخ روز محاسبه و مابه التفاوت آن از مشترک دریافت و نسبت به ادغام انشعاب اقدام خواهد گردید.

10) قرارداد خرید تضمینی برق چند ساله است؟
مطابق مصوبه وزارت نیرو مدت قرار داد خرید تضمینی برق۲۰ سال می باشد که نرخ خرید برق در ده ساله دوم تغییر می نماید.

11) چه موقع قرارداد خرید تضمینی برق بسته میشود؟
پس از دریافت پروانه احداث ، چنانچه سایر مجوزها از نهادهای دیگر نظیر مجوز اتصال به شبکه، مجوز تملک زمین و مجوز محیط زیست اخذ گردد نسبت به عقد قرارداد خرید برق برای نیروگاه های تجدیدپذیر اقدام خواهد شد.

1- آیا در سال جدید نرخ انرژی تغییر خواهد یافت؟
شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان مجری بخشنامه ها و دستورالعمل های صادره از وزارت نیرو و توانیر می‌باشد لذا در صورت دریافت در سایت شرکت درج می گردد.

2- نحوه محاسبه صورتحساب بهای برق مصرفی چگونه است؟
براساس بخشنامه " نحوه توالی صورتحساب " دریافتی از شرکت توانیر در سایت شرکت بروز‌آوری می‌گردد.

3- اعلام ساعت بازه زمانی کم‌باری، میان‌باری و اوج مصرف انرژی به چه صورت می‌باشد؟
براساس بخشنامه‌های دریافتی از شرکت توانیر و اعمال مدیریت پیک مصرف سالانه انرژی کتباً به صنایع اعلام می گردد.

4- نحوه همکاری صنایع در طرح تعطیلات تابستانه چگونه خواهد بود؟
بخشنامه همکاری صنایع در طرح تعطیلات تابستانه و ذخیره عملیاتی براساس دستورالعمل های دریافتی از شرکت توانیر می باشد،" کتباً به صنایع اعلام می‌گردد.

5- آیا برنامه بازدید دوره‌ای صنایع در سال جاری محقق خواهد شد؟
با توجه به شرایط روز تصمیم گیری می‌شود.

6- برنامه زمانبندی تست لوازم اندازه گیری سالانه چگونه خواهد بود؟
براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط دفتر بازار برق این شرکت می‌باشد، کتباً به صنایع اعلام می‌گردد.

1- حریم سیم برق فشار قوی که از داخل ملک اینجانب عبور کرده چقدر است؟
باتوجه به سطح ولتاژ حریم خط بشرح ذیل از فاز کناری می‌باشد : - خط 63 کیلوولت 8 متر - خط 230کیلوولت 11.90 متر - خط 400کیلوولت 14 متر

2- بنابراظهار نظر برخی افراد ، گفته شده که سیم برق در چند سال آینده از طریق زمینی یا پای کوه انتقال می‌یابد. آیا این خبر صحیح است یا خیر؟
اینها شایعاتی هستند که توسط افراد سودجو ایجاد شده تا بتوانند ملکی که در حریم قرار دارد را با قیمت بالا بفروشند.

3- آیا امکان تغییر مسیر خط و خارج کردن دکل از ملک اشخاص وجود دارد ؟
باتوجه به درخواست نامبرده در صورتیکه کلیه هزینه های مربوط به سیم کشی، نصب برج، مشاور، پیمانکار و غیره و رفع معارض از طریق درخواست کننده اجرا گردد، مکاتبات از طرف درخواست کننده بررسی شده در صورت امکان بایستی به تأئید هیأت مدیره شرکت برسد و به درخواست کننده ابلاغ می‌گردد.

4- راههای پرداخت خسارت وارده به ملک افراد به چه صورت می‌باشد ؟
با توجه به قوانین موجود ابتدا بایستی فرد خسارت دیده درخواستی مبنی بر اعلام خسارت بدهد تا امور انتقال از طریق نامه ای به دفتر حقوقی شرکت اعلان خسارت نماید و بقیه مراحل توسط دفتر محترم حقوقی انجام می‌گردد و بایستی خسارت دیده از دفتر حقوقی پیگیری نماید.

1- شرایط معرفی جهت استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی چیست؟
هر سال تعداد محدودی از پروژه ها به این صندوق معرفی میشوند که لزوماً بعد از عقد قرارداد خرید برق و همچنین عقدقرارداد ارزی برای احداث نیروگاه با سازنده وپیمانکار امکان پذیر خواهدبود

2- روند دریافت مجوز محیط زیست به چه صورت است ؟
پس از تکمیل ثبت نام و صدور پروانه احداث متقاضیان می توانند از طریق محیط زیست استان مربوط به محل استقرار نیروگاه نسبت به دریافت این مجوز اقدام نمایند.و در صورت نیاز معرفی نامه های لازم صادر خواهد شد

3- چه موقع قرارداد خرید تضمینی برق بسته میشود؟
پس از دریافت پروانه احداث ، چنانچه سایر مجوزها از نهادهای دیگر نظیر مجوز اتصال به شبکه، مجوز تملک زمین و مجوز محیط زیست و ... اخذ گردد نسبت به عقد قرارداد خرید برق برای نیروگاه های اقدام خواهد شد

4- آیا پرداخت ها به موقع انجام میشود؟
بلی، در متن قرار داد خرید برق ذکر می گردد در صورت تاخیر در پرداخت ، جریمه به خریدار تعلق می گیرد

5- آیا پول برق نیروگاه ها شامل مالیات ارزش افزوده خواهد بود؟
خیر،در حال حاضر کسورات از صورتحساب ها کسر نمی گردد

1. چگونه می توانیم شکایات خود را ثبت کنیم؟
1- حضوری: تکمیل فرم شکایت توسط دبیرخانه 2- غیر حضوری

2. در سایت شرکت برق منطقه ای مازندران از چه طریقی می توان شکایت خود را ثبت کرد؟
1- ورود به سایت شرکت 2- خدمات و تعرفه ها 3- رسیدگی به شکایات 4- ورود به سامانه الکترونیک ثبت و پاسخگویی به شکایات

3. مدت زمان رسیدگی به شکایات چند روز می باشد؟
10 روز

4. آیا کمیته ای برای بررسی به شکایات مطروحه وجود دارد؟
بله کمیته رسیدگی به شکایات، پس از جمع آوری و بررسی مدارک در کمیته مطرح و اقدامات لازم صورت می گیرد.

5. نحوه پیگیری شکایات مطروحه چگونه می باشد؟
می توان پس از ثبت شکایت در فرم مربوطه، توسط کد رهگیری دریافت شده نسبت به پیگیری آن اقدام نمود؟

6. آیا اطلاعات شخصی شاکی محرمانه باقی می ماند؟
بله اطلاعات شخصی شاکی کاملاً محرمانه باقی مانده و هیچ شخص ثالثی حقیقی یا حقوقی به آن دسترسی نخواهد داشت.

1- عضوگیری کتابخانه به چه صورتی انجام می گیرد؟
اعضای کتابخانه شامل همکاران، شرکت ها و دانشگاه های طرف قرارداد با مراجعه حضوری به کتابخانه و یا بصورت تلفنی و تکمیل فرم عضویت توسط کارشناسان به عنوان عضوکتابخانه پذیرفته می‌شوند.

2- نحوه امانت دهی کتاب به چه صورت می باشد؟
هر یک از اعضاء می‌توانند 3 منبع و به مدت 15 روز امانت بگیرند.

3- نحوه استفاده از منابع کتابخانه به چه صورت می باشد؟
کتابخانه به صورت قفسه باز می‌باشد. مراجعه کننده می تواند با مراجعه به قفسه ها از منابع کتابخانه استفاده نماید. همچنین امکان استفاده از جستجوی منابع توسط سیستم کتابخانه نیز وجود دارد.

4- نحوه استفاده از منابع مرجع به چه صورت می باشد؟
استفاده از منابع مرجع دارای محدودیت و قابل استفاده در خود کتابخانه می باشد. در موارد خاص اعضا می توانند یک روز منبع را در اختیار داشته باشند.

5- وجین کتاب به چه صورت عمل می گردد؟
برای این کار از بین همکاران در رشته‌های تحصیلی مختلف کارشناس خبره انتخاب و سالی یک بار وجین کتاب های مازاد انجام می‌گیرد.در نهایت کتاب های وجین شده به صورت رایگان در اختیار همکاران و اعضا قرار می گیرد.

6- اعضا چگونه از منابع در اختیار خود مطلع می گردند؟
اعضای کتابخانه بامراجعه به سایت شرکت و ورود به پرتال کتابخانه از منایع در اختیار خود مطلع می گردند.

7- آیا امکان جستجوی منابع توسط اعضا بدون مراجعه به کتابخانه وجود دارد؟
اعضای کتابخانه بامراجعه به سایت شرکت و ورود به پرتال کتابخانه می توانند از امکان جستجوی منابع استفاده نمایند. همچنین در صورت امانت منبع مورد نظر، از امکان رزرو استفاده نمایند.

1. آیا در سال جدید کارآموز می پذیرید؟
شما می‌توانید با مراجعه به سامانه ملی کارآموزی به آدرس karamouz.irost.org نسبت به ثبت درخواست کارآموزی اقدام کنید.

2. فرایند پذیرش کارآموزی به چه صورت است؟
1. مراجعه به سامانه ملی کارآموزی و مطالعه راهنمای ثبت نام 2. ثبت نام دانشجو در سامانه 3. تایید ثبت نام دانشجو توسط دانشگاه 4. انتخاب شرکت برق منطقه‌ای به عنوان محل کارآموزی 5. معرفی نامه از دانشگاه با قید بیمه حوادث 6. مراجعه حضوری به شرکت برق منطقه‌ای

3. آیا پس از تایید ثبت نام کارآموزی نیاز به مراجعه حضوری است؟
بله پس از ثبت نام و تایید واحد پذیرنده و پرداخت وجه برای دانشگاه و دریافت نامه با قید بیمه، با به همراه داشتن دو قطعه عکس و کپی کارت ملی حضورا" به سازمان مراجعه فرمایید.

4. آیا میتوان کارآموزی را به صورت مجازی گذراند؟
در شرایط خاص کنونی و وجود ویروس کرونا در برخی از رشته‌ها مانند کامپیوتر، حسابداری و صنایع میتوان با معرفی به واحد کارآموزی و هماهنگی سرپرست کارآموزی دوره را گذراند.

5. آیا برای صدور گواهی پایان کار آموزی الزاما باید گزارش کارآموزی و فرم های دریافتی از سوی آن دفتر تکمیل گردد و سی‌دی گزارش تحویل داده شود؟
بله باید ابتدا کارت ورود و خروج را تحویل حراست داده و رسید دریافت کنیدسپس کلیه فرم‌ها و گزارشات به همراه نامه و تایید واحد کارآموزی انجام پذیرد تا گواهی پایان کارآموزی صادر گردد.

1-نحوه ارائه یک پیشنهاد چگونه است؟
با مراجعه به سایت نظام پیشنهادها در منوی اصلی سایت شرکت وارد بخش نظام پیشنهادها شده و فرم الکترونیکی پیشنهاد را تکمیل و ارسال بفرمائید. برای افرادیکه اولین بار وارد می شوند نیاز به ثبت نام است که با ورود به سایت نظام پیشنهادها در بخش ثبت نام اقدام نمایند.

2- یک پیشنهاد در چه صورتی پذیرفته می شود؟ و مراحل آن تا اجرایی شدن پیشنهاد چیست؟
بعد از دریافت یک پشنهاد در صورتی که پیشنهاد تکراری باشد و یا خارج از چهارچوب باشد و یا نیاز به اصلاح داشته باشد به پیشنهاد دهنده اعلام می شود و در غیر این صورت یک شماره به آن اختصاص داده می شود سپس پیشنهاد فوق برای کارشناسی به دو یا سه نفر صاحب نظر و متخصص ارجاع می شودکارشناس به مدت 10 روز فرصت دارد پاسخ دهد بعد از دریافت پاسخ از سوی کارشناس پیشنهاد به کمیته مربوط وارد می شود و منتظر بررسی قرار میگیرد در کمیته پیشنهاد طرح می گردد اگر پیشنهاد پذیرفته شد جهت پرداخت پاداش و اجرابه مدیر عامل ارجاع داده می شود و از سوی مدیر عامل به معاونت مربوطه جهت اجرای پیشنهاد ارسال می گردد و در صورتی که رد شد دلایل عدم تائید از طریق نرم افزار به پیشنهاد دهنده اعلام می گردد.

3- فرد پیشنهاد دهنده چگونه میتواند از پذیرش و یا عدم پذیرش پیشنهاد خود مطلع شود؟
از طریق کد رهگیری که به او در هنگام ارسال پیشنهاد در سایت داده شده است می توانددر قسمت کارتابل شخصی نرم افزار پیشنهاد خود را پیگیری کند.

4- آیا هر یک از کارکنان فقط باید در زمینه رشته و پست سازمانی خود پیشنهاداتی را ارائه کنند؟
خیر پیشنهاد می تواند در هر زمینه ای باشد

5- آیا ارائه پیشنهاد امتیاز مثبتی برای فرد دارد؟
بله در ارزشیابی سالانه کارکنان منظور می گردد. و برای پیشنهادهای مصوب مبلغی به صورت غیر نقدی (بن یا حواله) برای خرید از فروشگاه شرکت اهداء می گردد. –برای افرادیکه باالای 10 پیشنهاد مصوب دارند در آخر سال لوح تقدیر با درج در پرونده پرسنلی با امضای مدیر عامل اهداء می گردد.

6- آیا ارائه پیشنهاد نیاز به تائید مسئول واحد دارد؟
خیر - با توجه به اینکه پیشنهاد مطرح شده در جلسه نظام پذیرش و بررسی پیشنهاد ها که با حضور نمایندگان واحد های مختلف تشکیل می شود مورد بررسی قرار می گیرد نیاز به تائید اولیه نیست.

7- آیا پیشنهادها تنها توسط کارکنان واحد های مختلف باید ارائه شود؟
خیر – با عنایت به اینکه سیستم نظام پیشنهادها تحت وب می باشد افراد خارج از سازمان ، پیمانکاران ، ذینفعان ، خانوادهای همکاران نیز می توانند پیشنهاد ارائه کنند.

1- روند ارتباط مسئولین به چه صورت انجام می گیرد؟
در روز سه شنبه به صورت ملاقات عمومی و غیرحضوری با مدیرعامل شرکت انجام می پذیرد و بقیه مسئولین در روزهای عادی به صورت تلفنی انجام می‌گیرد.

2- نحوه درخواست ارتباط با مسئولین به چه شکلی می‌باشد؟
از طریق سامانه میز خدمات الکترونیکی صنعت برق و پورتال شرکت برق منطقه ای و همچنین تماس با دفتر روابط عمومی قابل انجام می باشد.

3- دریافت چه خدماتی به صورت غیرحضوری برای ارباب رجوع امکان‌پذیر است؟
ملاقلات عمومی (در حال حاضر به دلیل شرایط کرونا به صورت تلفنی)، استعلام حریم (پیگیری از طریق تلفن با دفتر مربوطه)، ثبت و رسیدگی به شکایات (حضوری و غیرحضوری)

4- اطلاع رسانی و راهنمائی ارباب رجوع به چه صورت انجام می‌گیرد؟
اطلاع رسانی‌ها و راهنمایی‌ها معمولاً از طریق دفاتر مربوطه و همچنین سایت شرکت صورت می گیرد.

1- آیا پژوهشگران موضوع نیاز پژوهشی شرکت را می توانند اعلام کنند؟
بله، کلیه پژوهشگران، اساتید و همکاران می‌توانند موضوع نیاز پژوهشی شرکت را اعلام نمایند.

2- اولویتهای پژوهشی شرکت در چه زمانی و در چه سایت‌های قرار می‌گیرد؟
اولویتهای شرکت پس از تأیید شرکت توانیر و ابلاغ آن به شرکت در سامانه تحقیقات شرکت قرار می گیرد همچنین در سامانه ساتپ کلیه اولویت‌های پژوهشی شرکتهای برق منطقه‌ای و توزیع قرار داده می شود. مضافاً اینکه به کلیه دانشگاههای منطقه، اولویتهای شرکت نیز اعلام می گردد.
www.mazrec.co.ir
www.satab.nri.ac.ir
www.sate.atf.gov.ir

3- انواع پژوهش های شرکت کدامند؟
در حد معاملات کوچک که توسط معاونت محترم برنامه‌ریزی و تحقیقات پس از طرح در کمیته‌های تخصصی مربوطه قابل انجام و انعقاد قرارداد می‌باشد و معاملات متوسط که پس از تأیید کمیته‌های تخصصی و کمیته مرکزی تحقیقات در هیأت مدیره شرکت مصوب و به صورت ترک تشریفات قرارداد منعقد می‌گردد.

4- چه کسانی می توانند در تعیین اولویت‌های شرکت، همکاری و مشارکت نمایند؟
کلیه همکاران، اساتید و پژوهشگران و... می توانند در اعلام و پیشنهاد اولویت در شرکت (موضوعات و مشکلات) شرکت نمایند.

5- چه کسانی می توانند در اجرای اولویتهای شرکت، همکاری و مشارکت نمایند؟
کلیه دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی مورد تأیید وزارت علوم به انضمام شرکت‌های دانش بنیان می توانند در پیشنهاد و اجرای اولویتها همکاری و مشارکت نمایند.

6- نحوه تأیید و تصویب پیشنهادهای تحقیقاتی به چه نحو می باشند؟
پس از دریافت پیشنهادها و دسته بندی آن توسط دبیرخانه تحقیقات، در کمیته های تخصصی مربوطه مطرح و پس از تأیید، در کمیته مرکزی تحقیقات شرکت مطرح و پس از قبولی اولویت و تأیید، به شرکت توانیر ارسال می‌گردد. شرکت توانیر نیز به وزارت نیرو و پژوهشگاه ارسال می نماید که پس از تکراری نبودن اولویت و ضرورت انجام موضوع، پس از تأیید، مجدداً به شرکت به عنوان اولولت سال اعلام می‌گردد.

 

در صورتی که پاسخ سوال شما در موارد بالا وجود ندارد لطفا از طریق فرم ذیل مطرح فرمایید: