ورود به سیستم جامع امور مشترکین برق منطقه ای مازندران
راهنمای سیستم جامع امور مشترکین
دفتر خدمات مشترکین ، مدیریت مصرف و وصول درآمد
پس از استقلال شرکتهای توزیع در سال 1386 ، دفاتر خدمات مشترکین ، مدیریت مصرف و وصول درآمد تجمیع شده و در قالب یک دفتر شروع بکار نمود . تعداد کم مشترکان ولتاژ فوق توزیع و انتقال رویکرد جدیدی را در مقابل شرکت برق منطقه ای مازندران ترسیم نمود که بر اساس آن تلاش برای افزایش تعداد مشترکان به منظور افزایش درآمدهای حاصله از فروش انشعاب و انرژی در اولویت آن قرار گرفت . این مهم مقوله بازاریابی را جزء لاینفک فعالیتهای جاری قرار داد و بخشی از اهداف استراتژیک شرکت نیز به طور غیر مستقیم متوجه آن گردید . در راستای جذب مشترکان جدید افزایش کیفیت خدمات رسانی به مشترکان موجود و ارائه سرویسهای متنوع جهت ارتقاء رضایت آنها از دیگر موارد قابل پیگیری محسوب شده و تلاش همه جانبه ای برای استاندارد سازی حجم خدمات آغاز گردید . از سوی دیگر وصول درآمدهای حاصله که گاها" مغفول واقع شده و در باز های زمانی قابل انتظار دریافت نمی گردید، مقوله دیگری بود که می بایست مورد پیگیری جدی قرار گرفته و فرهنگ پرداخت به موقع بهای برق در نزد مشترکان نهادینه می شد . به موازات فعالیتهای اشاره شده و همگام با سیاست اصلاح الگوی مصرف مشتریان ، مدیریت مصرف شرکت برق منطقه ای مازندران در ابعاد گوناگون فنی ، آگاه سازی ، فرهنگ سازی و ... با ساختاری جدید آغاز به فعالیت نمود که در این بخش بهره گیری از اطلاعات شرکتهای توزیع و ارائه توصیه های راهبردی به آنها مورد توجه بیشتری قرار گرفت .
اهداف و شرح وظایف دفتر خدمات مشترکین ، مدیریت مصرف و وصول درآمد
• برنامه ریزی و تلاش در جهت بازاریابی و فروش انشعاب به متقاضیان فوق توزیع و انتقال
• برنامه ریزی جهت ارتقاء سیستم قرائت لوازم اندازه گیری مشترکان
• تدوین و اجرای برنامه بازرسی و کنترل کنتورهای مشترکان
• عملیاتی نمودن سیستم جامع خدمات مشترکان و ارائه راهکارهای موثر جهت ارتقاء آن
• ایجاد تعامل موثر بین شرکت ، متقاضیان و مشترکان
• برنامه ریزی جلب مشارکت صنایع در کاهش پیک
• نظارت بر نحوه مصرف مشترکان صنعتی و انطباق آن با استانداردهای الگوی مصرف
• پیگیری جهت عملیاتی نمودن سهم شرکت در پیک شبکه و تهیه گزارشات مرتبط
• نظارت و پیگیری ممیزی انرژی صنایع
• برنامه ریزی جهت آگاهی سازی مشترکان صنعتی تحت پوشش به منظور اصلاح الگوی مصرف برق
• برنامه ریزی و پیگیری وصول مطالبات حاصل از فروش انشعاب و انرژی
• بکارگیری فناوری اطلاعات و ارئه راهکارهای عملی جهت فروش انرژی و وصول مطالبات
پوستر دفتر مشترکین و مدیریت مصرف و و صول درآمد
نقشه استراتژیک دفتر خدمات مشترکین، مدیریت مصرف و وصول درآمد
تلفن مستقیم: 33353351 -011
تلفن داخلی کارشناسان دفتر: 3311 - 3329 - 3340 - 3379 - 3371-3338
راهبر سایت: فاطمه سرخ